e-dziennik
Aktualności
ZSO16 - widok z BSP.
Nowa galeria ZSO16 - widok z BSP. została dodana do albumu fotograficznego
6
Plan lekcji
- Wyświetl lub wydrukuj obecny plan lekcji Data ostatniej publikacji planu lekcji: 07.11.2024
WYPRAWKA DLA PRZEDSZKOLAKA ROK SZKOLNY 2023/2024
WYPRAWKA DLA PRZEDSZKOLANA ROK SZKOLNY 2023/2024
• Ryza papieru 1 sztuka
• Blok rysunkowy kolorowy A4 – 1 szt.
• Blok techniczny kolorowy A4 – 1 szt.
• Blok rysunkowy biały A3 – 1 szt.
• Blok techniczny biały A3 – 1 szt.
• Blok techniczny kolorowy A3 – 1 szt.
• Blok rysunkowy kolorowy A3 – 1 szt.
• Papier kolorowy (nie samoprzylepny)
• Kredki ołówkowe / kredki świecowe Bambino
• Pastele olejne ( nie suche)• Ołówek – 2 sztuki
• Gumka do ścierania• Temperówka z pojemnikiem
• Klej w sztyfcie (duży, biały lub bezbarwny)- 2 szt.
• Teczka na prace plastyczne – 1 szt.• Farby
• Pędzelki do farb – różne grubośc
i• Plastelina (2 opakowania)
• Bibuła -podstawowe kolory
• Kapcie• Strój gimnastyczny (koszulka i spodenki)
• Chusteczki higieniczne – 2 opakowania (uzupełnienie w miarę potrzeb)
• Chusteczki nawilżane – 2 opakowania (uzupełnienie w miarę potrzeb)
• Ręczniki papierowe – 2 szt.• Kubeczki jednorazowe – 100 szt.
1. Pakiet dla dziecka sześcioletniego “ Kolorowe karty” wydawnictwo MAC pakiet B+2. Pakiet dla dziecka pięcioletniego “Kolorowe karty” wydawnictwo MAC pakiet B
SZEŚCIOLATKI pakiet B+ PIĘCIOLATKI pakiet B• Pakiet podręczników dla dzieci przedszkolnych kupują rodzice.
Wyprawka pierwszoklasisty
WYPRAWKA PIERWSZOKLASISTY
PODPISANE PRZYBORY PLASTYCZNE, KTÓRE BĘDĄ W SZKOLE:
• PLASTELINA• FARBY PLAKATOWE MIN.8 KOLORÓW• 3 PĘDZLE O RÓŻNEJ GRUBOŚCI
• POJEMNIK NA WODĘ• KREDKI PASTELOWE OLEJNE• KREDKI ŚWIECOWE BAMBINO• KLEJ MAGIC
• 2 PAPIERY KOLOROWE, TZW. WYCINAKI W FORMACIE A4 (NIE SAMOPRZYLEPNE)
• 1 BLOK TECHNICZNY BIAŁY FORMAT A4 ORAZ A3• 1 BLOK TECHNICZNY KOLOROWY FORMAT A4 ORAZ A3
• 1 BLOK RYSUNKOWY FORMAT A3• BIBUŁA ( MAŁA PACZKA RÓŻNYCH KOLORÓW)
• RYZA PAPIERU• 2 TECZKI FORMATU A4: „PRACE PLASTYCZNE”, „SPRAWDZIANY”
• PO 1 OPAKOWANIU: MOKRYCH CHUSTECZEK, RĘCZNIKÓW PAPIEROWYCH ORAZ CHUSTECZEK HIGIENICZNYCH
PIÓRNIK, A W NIM ZAWSZE (2 MIĘKKIE OŁÓWKI, GUMKA,TEMPERÓWKA ZE ZBIORNICZKIEM, KREDKI OŁÓWKOWE MIĘKKIE, ZAOKRĄGLONENOŻYCZKI, KLEJ W SZTYFCIE, LINIJKA 15CM).
ZESZYTY PODPISANE NA PRZEDNIEJ OKŁADCE:
• 3 ZESZYTY W KRATKĘ 16 LUB 32 – KARTKOWE (KRATKI W ZESZYTACH POWINNYBYĆ WYRAŹNIE ZAZNACZONE) ( „EDUKACJA MATEMATYCZNA” X2, „ZESZYT DOKONTAKTU”)• 2 ZESZYTY W LINIĘ 16 LUB 32 – KARTKOWE (LINIE W ZESZYCIE POWINNY BYĆ WYRAŹNIE ZAZNACZONE LUB KOLOROWE) („EDUKACJA POLONISTYCZNA”)
STRÓJ NA ZAJĘCIA SPORTOWE W PODPISANYM WORKU:
• BIAŁA KOSZULKA Z KRÓTKIM RĘKAWEM, KRÓTKIE SPODENKI/SPODNIE DRESOWE, OBUWIE SPORTOWE
PODRĘCZNIKI: PAKIET BEZPŁATNY: Podręczniki, karty pracy z pakietu: „Nowi Tropiciele” cz. 1, 2, 3, 4, 5 autorzy: A. Danielewicz-Malinowska, J. Hanisz, M. Kołaczyńska. Wydawnictwo: WSiP. JĘZYK ANGIELSKI PAKIET BEZPŁATNY: Podręcznik + ćwiczenia „New English Adventure 1” poziom 1, autorzy: Tessa Lochowski, Cristiana Bruni; Konsultacja: Mariola Bogucka
RELIGIA – POZA PAKIETEM DO KUPIENIA PRZEZ UCZNIA: Karty pracy „Poznaję Boży Świat” autorzy: E. Mielnicki, E. Kondrak. Wydawnictwo „Jedność".
UWAGA: INNE MATERIAŁY I PRZYBORY ZOSTANĄ PODANE INDYWIDUALNIE PRZEZ WYCHOWAWCÓW 4 WRZEŚNIA.
Wyróżnienie w konkursie literackim
Dnia 30.06.2023 w Teatrze im.J. Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim uczennica VIII LO z Oddziałami Integracyjnymi Hanna Cieślewicz odebrała wyróżnienie w konkursie na recenzję spektaklu „Zemsta” w reżyserii A.Ozgi. Konkurs organizowany był pod patronatem LKO oraz WOM. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
Szkoła Ćwiczeń w Gorzowie Wielkopolskim
SZKOŁA ĆWICZEŃ W GORZOWIE WIELKOPOLSKIM, to projekt realizowany w partnerstwie z Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym w Gorzowie Wielkopolskim oraz Akademią im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim, współfinansowany ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
Jego celem była poprawa funkcjonowania systemu wspomagania szkół w zakresie rozwoju u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych, tzw. transversal skills, niezbędnych na rynku pracy, jak również doskonalenie nauczania eksperymentalnego oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.
SZKOŁA ĆWICZEŃ W GORZOWIE WIELKOPOLSKIM powstała poprzez połączenie potencjału 4 szkół, tj. Szkoły Podstawowej nr 15 im. Wojska Polskiego, której nauczyciele mają niezwykłe kompetencje nauczania matematyki, Szkoły Podstawowej nr 3 w Zespole Szkół Mistrzostwa Sportowego w zakresie kształtowania kompetencji językowych, Szkoły Podstawowej nr 6 z Oddziałami Sportowymi im. Władysława Broniewskiego, w której uczniowie świetnie znają się na programowaniu, a nauczyciele wiedzą, jak wiedzę przekazać i zaszczepić pasję oraz Szkoły Podstawowej nr 16 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 16, w której nauczyciele szkół wspieranych znajdą wsparcie w kształtowaniu umiejętności z zakresu przedmiotów przyrodniczych. W ramach projektu Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Gorzowie przeprowadził pogłębioną, diagnozę szkół wspieranych, tj. w Szkole Podstawowej nr 1 i nr 10 w Gorzowie Wielkopolskim, w Szkole Podstawowej w Kamieniu Wielkim, w Bobrówku, w Różankach, w Ściechowie oraz w Lipkach Wielkich.
W oparciu o wnioski z przeprowadzonych badań diagnozujących oraz ustalone obszary wymagające wsparcia przygotowany został dla tych szkół plan doskonalenia oparty na metodologii zawartej w ogólnopolskim dokumencie pod nazwą „Model szkoły ćwiczeń”. Ponadto doradcy metodyczni Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego zorganizowali sieć współpracy on-line na platformie doskonaleniewsieci.pl. dla nauczycieli szkół wspieranych.Realizacji działań związanych z doskonaleniem kadry pedagogicznej towarzyszyło doposażenie nowoczesnych pracowni przedmiotowych, co umożliwiło prowadzenie lekcji pokazowych w innowacyjny sposób, który nie zaburza procesu edukacyjnego, dzięki nieinwazyjnemu systemowi ich rejestracji.
W ramach projektu Szkoła Ćwiczeń w Gorzowie Wielkopolskim:
• w Szkole Podstawowej nr 16 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 16 doposażono pracownię biologiczną, pracownię chemiczną, pracownię fizyczną oraz pracownię geograficzną o łącznej wartości 217.716,95 zł;• w Szkole Podstawowej nr 3 w Zespole Szkół Mistrzostwa Sportowego doposażono pracownię językową o łącznej wartości 61.195,36 zł;
• w Szkole Podstawowej nr 15 im. Wojska Polskiego doposażona została pracownia matematyczna za kwotę 37.037,63 zł;
• a w Szkole Podstawowej nr 6 z Oddziałami Sportowymi im. Władysława Broniewskiego doposażono pracownię informatyczną za kwotę 81.471,06 zł.
Dzięki drugiemu partnerowi projektu, Akademii im. Jakuba z Paradyża, doświadczona kadra pedagogiczna ze szkół tworzących szkołę ćwiczeń, otrzymała wsparcie w postaci szkoleń ukierunkowanych na kształtowanie kompetencji trenerskich biorąc udział w szkoleniach, np. Akademia Trenera, Kurs Coachingu, Wykorzystanie narzędzi TIK w pracy z uczniem, Kurs Change Your Mind.
Ponadto nauczyciele mogli również uczestniczyć w różnorodnych szkoleniach doskonalących kompetencje metodyczne, np. Jak uczyć matematyki, aby uczeń i uczennica osiągnęli sukces, Jak uczyć biologii, aby uczeń i uczennica osiągnęli sukces, Jak uczyć chemii, aby uczeń i uczennica osiągnęli sukces, Jak uczyć programowania, aby uczeń i uczennica osiągnęli sukces.
Przygotowani przez Akademię im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim trenerzy szkoły ćwiczeń prowadzili szkolenia kadry pedagogicznej szkół wspieranych z zakresu metod i form pracy dydaktycznej. Wsparcie i doskonalenie realizowane było poprzez organizację warsztatów metodycznych, konsultacji indywidualnych i zbiorowych oraz superwizji.
Przeprowadzono lekcje pokazowe w każdym obszarze objętym projektem – matematycznym, informatycznym, językowym i przyrodniczym, w których uczestniczyli nie tylko nauczyciele szkół wspieranych, ale także studenci Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim. Każda lekcja poprzedzona była omówieniem celów, jakie są stawiane przed uczącymi się, a po zakończeniu zajęć następowało omówienie lekcji i dyskusja nad jej efektywnością.
Wprawdzie kończy się projekt, ale zaczyna się dalsza praca związana z rozwojem szkoły ćwiczeń, włączaniem do sieci wsparcia kolejnych szkół oraz doskonaleniem umiejętności kadry.
Całkowita wartość projektu wyniosła 1 093 105,08 zł, w tym 921 268,96 zł dofinansowanoze środków unijnych, a 171 836,12 zł ze środków dotacji celowej budżetu państwa.